A magyarok örülnek legjobban az új autónak
Takács Máté 2005.07.11. 00:34
A magyarok örülnek legjobban az új autónak
Fontos, hogy szép és új legyen
A magyaroknak fontos, hogy szép, új autójuk legyen, még ha nem is feltétlenül van rá pénzük - derül ki a francia Cetelem bankcsoport legújabb, európai fogyasztókról szóló felméréséből. Az autóvásárlás öröme nálunk meghatározóbb, mint egyéb európai országokban, és a kereskedőkkel is elégedettebbek vagyunk.

A magyarok élik meg Európában leginkább örömteli élményként az autóvásárlást, őket követik a britek, illetve a franciák és a belgák. A francia felmérés szerint legkeservesebben a portugálok, a spanyolok és a szlovákok vesznek járművet maguknak - nagyobbik részüknek a vásárlás inkább csak egy szükség kielégítéséről szól. Az autókereskedéssel való elégedettség terén a magyarok a szlovákokkal közösen vezetik az európai mezőnyt. Ők a többi országhoz hasonlítva már-már dicsőítik az autókereskedéseket. Amikor az autókereskedések által kínált finanszírozási módozatok felől kérdezték a magyarokat, a náluk sokkal vagyonosabb nyugat-európai fogyasztóknál is nagyobb jelentőséget tulajdonítottak a hitelnek és a használt autó beszámításának. Utóbbi a kiadvány készítői szerint azért is furcsa, mivel a tőlünk nyugatabbra fekvő országokban relatív mértékben sokkal alacsonyabb a használt autó értéke, mint a mi régiónkban. Azaz egy kis ügyességgel lehet, hogy jobban is el lehetne adni a használt autót.
Az új autó presztízse Magyarországon nagyon nagynak mutatkozik a felmérésben szereplő számok szerint, hiszen az egy háztartásra jutó új autó aránya meghaladja a portugálok szintjét, és a nálunk jövedelem szempontjából jobban "eleresztettnek" ítélt csehek is csak jóval mögöttünk kullognak a sorban. Az autóértékesítésekkel szemben a vásárlóknak a legfontosabb a rendelésben vállaltak teljesítése. Az autó színére, különböző kért extráira nagyon kényesek a vevők, és borzasztó rossz néven veszik, ha késik a szállítás. (Sokan ezért annak örülnek a legjobban, ha az autót meg sem kell rendelni, mert eleve ott áll a kereskedés udvarán.) Ugyanakkor a vevők, ha megkérdezik őket, elsőként az autó minőségét és árát említik mint a kereskedőkkel szembeni elvárást. Ezek azonban elsősorban a gyártótól függő kritériumok.
Úgy tűnik, az ember nagyon fontos, mert a kereskedő vevőhöz való hozzáállása négyből három európai vásárló számára elsőrendű szempont. Az ügyfél tényszerű tájékoztatását, meghallgatását, választásában való megerősítését, megnyugtatását várják el az eladótól. A Magyarországgal szomszédos kelet-európai országok vásárlóinak ez a fajta igénye a nyugat-európai vásárlókéval egyezik meg. A magyar vásárlóknak a telefonon keresztül adott felvilágosítás fontosabb, mint a régió többi fogyasztójának, ugyanakkor még ezzel sem érik el az európai színvonalat, ahol háromból kettő vásárlónak fontos, míg nálunk csupán minden másodiknak.
A5
|