Érkezik a VW Passat kombi
Takács Máté 2005.07.27. 23:29
Hamarosan a kereskedőkhöz is kikerül a VW Passat kombi verziója, a Passat Variant. A cég addig is már kiadta a hivatalos sajtópakkot infókkal és képekkel egyetemben.
Az európai piacon a legjobban növekvő szegmens a kombiké, így nem is csoda, hogy a VW igyekszik megjelenni a nemrég bemutatott Passat Variant névre keresztelt változatával. A cég tervei szerint már augusztus második felében a kereskedésekben lesz az autó. Igaz, egyelőre csak Németországban, de rá egy hónapra már a kontinens legtöbb piacán is ott lesz. A VW kombi családja mindig is sikeres volt, a Passat esetében ráadásul a legtöbb országban a saját szegmensében piacvezető is. Éppen ezért a németek komoly reményeket fűznek az autóhoz.

Az egyébként igen tetszetős külsőre nem akarunk sok szót vesztegetni lévén annak megítélése szubjektív. A lényeg az, hogy a limuzin után a tervezők most is a német precizitással dolgoztak, és sikerült is egy a szemnek kedves formát létrehozni. Na, de elég is az ömlengésből, még az importőr félre érti a dolgot. :)
A tényekre szorítkozva az egyik legfőbb újdonság, hogy a Passat Varinat nagyobb lett elődjénél. Az autó 4,77 méter hosszú (itt 9,2 cm a plusz) és 1,82 méter széles (itt pedig 7,4 cm a többlet. A hatodik generáció tengelytávja 2,71 méter, tehát belül tényleg lesz elég hely. Az már csak hab a tortán, hogy az 1,52 méteres magasság felfele is jelent közel 2 cm ráhagyást.
A felszereltségi szinteket most is a megszokott Trendline, Comfortline, Sportline és Highlineképviseli. Az alapverzióban már ott figyel többek között az ESP, a klíma, hat Airbag, a 16 collos kerekek, az első elektromos ablakok, de van itt még elektromos fék, elektromos szervo, sőt a tetősín is jár. S, ha már a pakolásnál tartunk a poggyász tér alapesetben is 108 literrel, 603 literre nőtt, de teljesen lehajtva az üléseket már 131 liter a többlet, és 1731 liternyi tért használhatunk ki.
Európában három benzines FSI (1.6 literes 102 és 115 lovas, valamint a kétliteres 150 lóerős, de tervbe van véve a 200 lovas turbós is a Golf GTI-ből), valamint két dízel (1.9 literes 105 és kétliteres 140 lóerős) aggregáttal indul a forgalmazás. A váltó alapesetben ötgangos, de a nagyobb (értsd két literes) motoroknál kap egy további fokozatot, sőt az automata egységek is hatsebességesek lesznek. A motorkínálat azonban hamarosan bővül lesz egy részecskeszűrős 170 lovas két literes TDI és egy 250 lovas 3.2 literes V6-os FSI (ennél már széria lesz a DSG váltó és az állandó négykerékhajtás). Az utóbbival a százas spint 7,2 másodperc, míg a végsebesség 243 km/óra.
A legjobb azonban mégis az, hogy a VW az új autót is a régi árán akarja adni. Némethonban ez egy 102 lovas benzines esetében 22 900 eurót jelent majd.
A5
|